W pierwszej kolejności należy uzmysłowić sobie jak istotną rolę pełni internet w życiu wszystkich ludzi. To właśnie internet stał się głównym miejscem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i duży wybór. Również promocja w tych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują ogromne pieniądze w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych czy w reklamy w Google AdWords.
Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby też nadmienić, że aż 70% Polaków codziennie używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona www. Jest to między innymi jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pAl4ELN9R_LFIX0BvYS8pCvkZYRQY073/ . Według statystyk nawet 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyników i aż 51% osób klika tylko w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie działania, które mają na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Zajmują się tym specjaliści, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle zmieniające się algorytmy Google muszą być ciągle obserwowane tak, żeby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Najważniejsze jest to żeby wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, aby zlikwidować wszelkie błędy, nadać jej większą prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promocję strony we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!
Zostaw komentarz