Na początek trzeba uzmysłowić sobie jak istotną rolę pełni internet w życiu każdego człowieka. W ciągu ostatnich lat internet okazał się głównym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Również promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują ogromne środki w reklamę w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach Polaków. W skali miesiąca jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby też dodać, że nawet 70% Polaków każdego dnia używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Jest to między innymi ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://docs.google.com/presentation/d/1w2htA1JqXAYh7FikkZmEYHVs9o-GPTmEBNZKwcHcyZo/ . Statystyki mówią, że aż 90% użytkowników internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i nawet 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszelkie ruchy, które mają na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google powinny być nieustannie obserwowane tak, żeby wybierać najlepszą możliwą strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, aby zlikwidować wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promowanie strony we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak bardzo ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego powiększania sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!
