Na początek trzeba uzmysłowić sobie jak istotną rolę pełni internet w życiu każdego człowieka. W ciągu ostatnich lat internet okazał się najbardziej opłacalnym miejscem dystrybucji usług, w dużej mierze dzięki ich łatwej dostępności i szerokiemu wyborowi. Także promocja w tych czasach w większości znajduje się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują duże pieniądze w kampanie reklamowe w social media czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również dodać, że nawet 70% Polaków każdego dnia używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na miejsce strony w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja witryna. Jest to między innymi ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qmqOJEibDR_CI91xi3Sqty0i_cy5pE6uCxlD-UUwWCw . Statystyki mówią, że nawet 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% użytkowników klika jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszelkie działania, które mają na celu uzyskanie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale zmieniające się algorytmy Google muszą być wciąż obserwowane tak, żeby wybierać najlepszą możliwą strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy zadbać o trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby usunąć wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania , które mają na celu promocję witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o unikalne, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania to zagwarantowanie sobie większej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!
Zostaw komentarz